آخرین اخبار
کد مطلب: 80571
قابليت افزايش پهناي باند اينترنت تا 600گيگابيت
تاریخ انتشار : 1393/06/12
نمایش : 1650
معاون طرح و توسعه و فناوريهاي نوين شرکت ارتباطات زير ساخت گفت:پهناي باند اينترنت کشور قابليت افزايش تا 600گيگابيت را دارد.
به گزارش سلام لردگان  ˈمهدي کريمي نيسيانیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: ظرفيت شبکه 160 گيگابيت بر ثانيه مي باشد و براساس پلان طراحي شده،با توجه به نياز کشور مي توان آن را تا 600گيگابيت افزايش داد.

وي گفت:ظرفيت ايجاد شده در شبکه داخليIP Networking هم اکنون يک هزار و 200گيگابيت بر ثانيه مي باشد که تا پايان امسال به چهار ترابيت بر ثانيه افزايش مي يابد.

به گفته وي،برنامه هاي بسياري بزرگي براي سالهاي آينده و تا پايان برنامه پنجم وجود دارد و ارائه اين سرويس نيازمند تقاضايي مصرف کننده مي باشد.

کريمي نيسياني افزود:در دولت تدبير و اميد بيش از چهار هزار و 900کيلومتر فيبرنوري ايجاد شده است.

به گفته وي ،هم اکنون نزديک به 56 هزار کيلومتر فيبرنوري ايجاد شده است که تا پايان برنامه به 62هزار کيلومتر افزايش خواهد يافت.

وي افزود:بر اساس برنامه پنجم توسعه يک پلان بزرگ براي توسعه زيرساخت ارتباطات طراحي شده و شاخص هاي توسعه نيز در مقايسه با سال ابتدايي برنامه پنجم اکنون 10درصد رشد يافته است.

به گفته وي،آنچه در پهناي باند مربوط به شرکت ارتباطات زيرساخت مي باشد در سه شاخص اصلي پهناي باند IP و توزيع بين شرکت هاي عمده فروشي طراحي شده است.

کريمي گفت:در شبکه IPاستان پهناي باند چهارمحال و بختياري 40گيگابيت است که برنامه اتي شرکت افزايش آن تا 102گيگابيت در ثانيه مي باشد.

وي افزود:اما آنچه اکنون زيربار مي باشد چهار گيگابيت بر ثانيه است و اين کمتر از 10 درصد ظرفيت موجود مي باشد.

به گفته وي،در حوزه اينترنت نيز انچه آکنون وجود دارد، هزار و 300مگابيت برثانيه يا 1/3گيگابيت مي باشد، اما آنچه استفاده مي شود 750مگابيت مي باشد و در داخل استان مي توان ظرفيت قابل توجهي به شرط اين که شبکه NetWorkingاماده باشد ،ايجاد کرد.

به گزارش ايرنا،معاون شرکت ارتباطات زير ساخت براي بهره برداري از طرحهاي اينترنت پرسرعت روستاهاي چهارمحال و بختياري به شهرکرد سفر کرده بود.
منبع. ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس